Από την 1-1-2024 Δήμαρχος Σκύρου είναι ο Κυριάκος Αντωνόπουλος

Ο Δήμαρχος, αποτελεί το κεντρικό πρόσωπο του συστήματος διακυβέρνησης ενός δήμου. Είναι  ο πολιτικοδιοικητικός προϊστάμενος του μηχανισμού του Δήμου. Ο δήμαρχος μαζί με την παράταξη του, καθορίζει την πορεία του Δήμου. Γενικά ο ρόλος του Δημάρχου είναι επιτελικός, δίνει κατευθύνσεις για τη δράση των δημοτικών υπηρεσιών και την υλοποίηση του προγράμματος της δημοτικής αρχής. Επιπλέον είναι ο προϊστάμενος των υπηρεσιών του δήμου.

Σύμφωνα με το άρθρο 58 του Ν.3852/2010 & παρ. 44 του Ν.3979/2011 οι αρμοδιότητες του δημάρχου είναι οι παρακάτω:

  • Εκπροσωπεί το Δήμο στα δικαστήρια και σε κάθε δημόσια αρχή
  • Εκτελεί τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίουκαι της δημοτικής επιτροπής. Η μη εκτέλεση των αποφάσεων αυτών συνιστά σοβαρή πειθαρχική παράβαση καθήκοντος.
  • Ορίζει τους αντιδημάρχους, συγκαλεί και προεδρεύει της εκτελεστικής επιτροπής και συντονίζει την υλοποίηση των αποφάσεών της.
  • Είναι προϊστάμενος των υπηρεσιών του Δήμου. Ως προϊστάμενος όλου του προσωπικού του Δήμου, εκδίδει τις πράξεις που προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για το διορισμό, τις κάθε είδους υπηρεσιακές μεταβολές και την άσκηση του πειθαρχικού ελέγχου.
  • Συνυπογράφει τους βεβαιωτικούς καταλόγους και τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής των δαπανών, οι οποίες έχουν εκκαθαριστεί από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.
  • Υπογράφει τις συμβάσεις που συνάπτει ο Δήμος
  •  Εκδίδει τις άδειες που προβλέπονται από τις διατάξεις που διέπουν τις αρμοδιότητες του Δήμου.
  •  Εκδίδει πιστοποιητικά προσωπικής και οικογενειακής κατάστασης των δημοτών,  καθώς και τις βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας.
  • Συνιστά ομάδες εργασίας και ομάδες διοίκησης έργου από μέλη του δημοτικού συμβουλίου, υπαλλήλους του Δήμου, υπαλλήλους του δημοσίου τομέα ή ιδιώτες για τη μελέτη και επεξεργασία θεμάτων του Δήμου, καθορίζοντας τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας τους.
  • Μπορεί να αναθέτει, χωρίς αμοιβή, την εποπτεία και το συντονισμό συγκεκριμένων δράσεων του Δήμου σε μέλη του δημοτικού συμβουλίου.
  • Όταν δημιουργείται άμεσος και προφανής κίνδυνος ή απειλείται άμεση ζημία των δημοτικών συμφερόντων από την αναβολή λήψης απόφασης, ο Δήμαρχος μπορεί να αποφασίσει για θέματα που ανήκουν στην αρμοδιότητα της Οικονομικής ή της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Στην περίπτωση αυτή οφείλει να υποβάλει προς έγκριση τη σχετική απόφασή του κατά την επόμενη συνεδρίαση της αντίστοιχης επιτροπής.
  • Σε περίπτωση όπου τα ιδιωτικά συμφέροντα του Δημάρχου ή συγγενή του έως το δεύτερο βαθμό εξ αίματος ή εξ αγχιστείας συγκρούονται με τα συμφέροντα του Δήμου, ο Δήμαρχος υποχρεούται να απέχει και τα αντίστοιχα καθήκοντα ασκεί αντιδήμαρχος ή σύμβουλος του επιτυχόντος συνδυασμού που ορίζεται από το δημοτικό συμβούλιο. Η μη τήρηση της υποχρέωσης αυτής συνιστά σοβαρή πειθαρχική παράβαση καθήκοντος.
  •  Στις περιπτώσεις που ο Δήμαρχος εκτελεί αποφάσεις σύμφωνα με τη παραπάνω περίπτωση β, δηλαδή υλοποιεί αποφάσεις των Επιτροπών, δεν υπέχει αστική, ποινική και πειθαρχική ευθύνη, εφόσον αυτές δεν έχουν ακυρωθεί, ανακληθεί ή ανασταλεί.
  • Ο Δήμαρχος δεν θεωρείται υπόλογος κατά την έννοια του άρθρου 44 του Ν.4129/2013 και σε βάρος του επιτρέπεται καταλογισμός μόνο για δόλο ή βαριά αμέλεια.
  • Οι ρυθμίσεις των παραγράφων 4 και 5 ισχύουν και για τους αντιδημάρχους όταν σε αυτούς ανατίθεται η άσκηση αρμοδιοτήτων του Δημάρχου.

Με την απόφαση δημάρχου 7/2025 και από 4-1-2025 ως 3-1-2026 ορίζεται ο κ. Κωστής Ιπποκράτης καθ’ ύλην Α’ Αντιδήμαρχος με τις παρακάτω αρμοδιότητες:

Οικονομικών θεμάτων και ιδίως:
-την εποπτεία και ευθύνη των προσόδων όπως ΤΑΠ και Τελών Καθαριότητας-Φωτισμού, Ταμειακής Βεβαίωσης,
-Εισπράξεων, Κοινοποιήσεων φορολογητέας ύλης.
Διοικητικών θεμάτων και ιδίως:
-την εποπτεία και ευθύνη Δημοτολογίου-Δημοτικής Κατάστασης
-την έκδοση των πράξεων των υπηρεσιακών μεταβολών του προσωπικού
-την εποπτεία αδειών του προσωπικού
-θέματα διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,
-την έκδοση και υπογραφή όλων των αποφάσεων, εγγράφων και δικαιολογητικών που σχετίζονται με τις πιο πάνω ανατιθέμενες αρμοδιότητες.
Τεχνικών θεμάτων και ιδίως:
-την εποπτεία , ευθύνη και συντονισμό των έργων και μελετών του τμήματος της Τεχνικής Υπηρεσίας, του Τμήματος Δικτύων Κοινής Ωφέλειας, την διαχείριση θεμάτων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, την εποπτεία και διαχείριση των αντιπλημμυρικών έργων.
-Την ευθύνη εποπτείας συντήρησης, επισκευής και λειτουργίας των δικτύων και εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας (ύδρευση-αποχέτευση-ηλεκτροφωτισμός), καθώς και τον συντονισμό των ανάλογων τεχνικών συνεργείων
-Την εποπτεία και ευθύνη του Πολεοδομικού Σχεδιασμού και συγκεκριμένα των αρμοδιοτήτων πολεοδομίας, χωροταξίας και χρήσεων γης, Πολεοδομικών Μελετών, Τοπογραφικών Εφαρμογών.
-Θέματα Πολιτισμού όπως αυτά αναφέρονται στους σκοπούς ίδρυσης του καταργηθέντος με τον ν 5056/23 Νομικό Πρόσωπο του Δήμου με την επωνυμία «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (ΠΕΑΠ)» , πλην θεμάτων αθλητισμού και περιβάλλοντος
-Αρμόδιος για την τέλεση πολιτικών γάμων

Με την απόφαση δημάρχου 7/2025 και από 4-1-2025 ως 3-1-2026 ορίζεται ο κ.Μανωλάκης Γεώργιος καθ’ ύλην Αντιδήμαρχος με τις εξής αρμοδιότητες:
-τον συντονισμό και την επίβλεψη του έργου της πολιτικής προστασίας
-την υποδοχή και εξυπηρέτηση των Πολιτών
-την ευθύνη εφαρμογής προγραμμάτων προστασίας ΑΜΕΑ
-αρμόδιος σε θέματα κοινωνικής πρόνοιας , όπως αυτά αναφέρονται στους σκοπούς ίδρυσης του καταργηθέντος με τον ν 5056/23 Νομικό Πρόσωπο του Δήμου με την επωνυμία «ΠΑΙΔΕΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» (ΚΟΙΠΑΠ)».
-αρμόδιος για τον έλεγχο καταστημάτων και επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος,
-την εποπτεία και ευθύνη των κοιμητηρίων
-την ευθύνη της καθαριότητας του κεντρικού οικισμού της Σκύρου καθώς και την καθαριότητα και την επιμέλεια των αιγιαλών – παραλιών
-τη συντήρηση και εποπτεία της αγροτικής και δασικής οδοποιίας (εκτός των οικισμών)
-την εποπτεία του Δημοτικού Δάσους
-την ευθύνη σε θέματα που αφορούν την προστασία και διαχείριση Πρασίνου
-αρμόδιος σε θέματα πρωτογενούς τομέα (Αγροτικής Ανάπτυξης, Κτηνοτροφίας, Αλιείας)
-αρμόδιος για την τέλεση πολιτικών γάμων

Με την απόφαση δημάρχου 7/2025 και από 4-1-2025 ως 3-1-2026 ορίζεται ο κ. Λύκος Γεώργιος καθ’ ύλην Αντιδήμαρχος με τις εξής αρμοδιότητες:
-την εποπτεία της εύρυθμης και βέλτιστης λειτουργίας της υπηρεσίας αποκομιδής των απορριμμάτων εκτός του παραδοσιακού οικισμού.
-την ευθύνη της καθαριότητας όλων των κοινόχρηστων χώρων της εδαφικής περιφέρειας του Δήμου, πλην του κεντρικού οικισμού
-αρμόδιος σε θέματα ανακύκλωσης (απορριμμάτων ,υλικών, οχημάτων κλπ)
-αρμόδιος για θέματα παραχώρησης κοινόχρηστων χώρων, αιγιαλού και παραλίας
-αρμόδιος για την συντήρηση και λειτουργία των Οχημάτων του Δήμου, των Μηχανημάτων Έργου και του
Μηχανολογικού Εξοπλισμού
-υπεύθυνος για τον συντονισμό κάθε ενέργειας για την σωστή λειτουργία του Γραφείου Κίνησης Οχημάτων,
-αρμόδιος σε θέματα προμήθειας και διαχείρισης καυσίμων.
-την συντήρηση – σήμανση και εποπτεία της δημοτικής οδοποιίας (εντός των οικισμών)
-την Διαφήμιση, και τους χώρους για την τοποθέτηση πλαισίων προβολής υπαίθριας διαφήμισης.
-την επιβολή πρόστιμων για τα παράνομα πλαίσια και τις παράνομες πινακίδες
-τη λειτουργία του ΚΕΠ,
-αρμόδιος για θέματα Αθλητισμού όπως αυτά αναφέρονται στους σκοπούς ίδρυσης του καταργηθέντος με τον Ν. 5056/23 Νομικό Πρόσωπο του Δήμου με την επωνυμία «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (ΠΕΑΠ)», πλην θεμάτων πολιτισμού
-αρμόδιος για θέματα παιδείας
-αρμόδιος για την τέλεση πολιτικών γάμων
-αρμόδιος για θέματα και δράσεις που αφορούν στα αδέσποτα ζώα

Οι ανωτέρω Αντιδήμαρχοι κατά τη διάρκεια της θητείας τους δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι μέλη του προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η ανάκληση του Αντιδημάρχου είναι δυνατή οποτεδήποτε.
Τις αρμοδιότητες των Αντιδημάρχων που απουσιάζουν ή κωλύονται ασκεί ο Δήμαρχος.
Όταν ο Δήμαρχος απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντά του ορίζεται να ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Κωστής Ιπποκράτης , που αναπληρώνει το Δήμαρχο.